RICH RICHER RICHEST!!!! ... Just with ONE click!!

October 25, 2010

DSLR PHOTOGRAPHY CONTEST - Fotokem

Photographers out there !!! Chances to win great prizes!!!
Hurry.. Turn your pic into Nikon D90 :)
Contest Ends 19 November 2010.
more info : click here

Comment:
En Scott, it's your chance to grab! Gud luck!!

ISLAMIC FASHION FESTIVAL : Islamic ker??


Prince Albert II of Monaco speaks with Malaysia's Prime Minister  Najib Razak (L) and his wife Rosmah Mansor as they arrive at the Islamic  Fashion Festival in Monte Carlo August 9, 2010.(L-R) Malaysia's Prime Minister Najib Razak, his wife Rosmah  Mansor, Prince Albert II of Monaco, Maira Nazarbayev of Kazakhstan and  Qatar's Prime Minister Sheikh Hamad Bin Jassim Bin Jabr Al-Thani pose as  they arrive at the Islamic Fashion Festival in Monte Carlo August 9,  2010.Prince Albert II of Monaco, Malaysia’s Prime Minister Najib Razak and his wife Rosmah Mansor
A  model presents a creation by Cameroun designer Parfait Behen during the  Islamic Fashion Festival in Monte Carlo August 9, 2010.
Ada perkataan “Muhammad” dalam tulisan Arab secara terbalik diguna dan dipakai di dada model ni yang tidak menutup aurat.
A  model presents a creation by Indonesian designer Ghea Panggabean during  the Islamic Fashion Festival in Monte Carlo August 9, 2010.A  model presents a creation by Palestinian designer Hindi Mahdi during the  Islamic Fashion Festival in Monte Carlo August 9, 2010. 
Depan, belakang semua dedah
A  model presents a creation  by Palestinian designer Hindi Mahdi during  the Islamic Fashion Festival in Monte Carlo August 9, 2010. 
Mohon maaf dan lantik penasihat syariah, kata Asri 
Mereka yang terlibat dengan penganjuran Festival Busana Muslim di Monte Carlo, 9 Ogos lalu perlu membuat permohonan maaf kepada umat Islam kerana tindakan mereka itu adalah satu penghinaan kepada Islam, kata bekas mufti Perlis, Dr Mohd Asri Zainul Abidin.Sama sekali ia tidak Islamik. Islam tidak menghalang fesyen untuk wanita, tetapi mesti dengan prinsip dan etika yang tersendiri.” katanya.
Menurut Dr Asri, adalah bahaya untuk isteri pemimpin utama negara Islam terlibat dengan hal-hal yang seperti itu kerana ia akan memberikan mesej Islam yang salah kepada dunia.
“Apatah lagi Malaysia dianggap salah sebuah negara Islam yang penting. Kepimpinan negara akan rosak jika isteri-isteri pemimpin utama ini cuba menonjolkan diri sehingga tidak teliti dan tidak lagi memikir buruk baik sesuatu tindakan.Perbuatan seperti ini akan merosakkan kepimpinan sesebuah negara yang majoritinya muslim,” katanya.
Rosmah, pada pembukaan majlis itu dilaporkan berkata Fesyen busana Muslim kian pesat berkembang menjadi perniagaan menguntungkan dengan pasaran semasa kini dianggarkan bernilai lebih US$96 bilion (RM302 bilion) setahun. Bernama juga melaporkannya sebagai berkata: “Festival Fesyen Islam ini sebenarnya bertujuan memberi noktah kepada kelaziman bahawa wanita Islam tidak mempunyai citarasa gaya. Sebaliknya, pakaian berkonsepkan Islamik mempunyai gaya yang tersendiri, dan hari ini ia mulai menarik semakin lebih banyak perhatian, kerana trend arus perdana semakin menjadi tidak senonoh, mengghairahkan dan provokatif, tidak menarik kepada lebih ramai pengguna konservatif,” katanya.

Comment:
No comment..Sendiri mahu ingatla..
Erk.. Taubat..taubat..taubat..
credit : pinkturtle dan cari

October 22, 2010

MENCARI RUMAH IDAMAN??


http://www.bebas-hutang.com/wp-content/uploads/2010/09/mapex2010-midvalleycity.jpg

Looking to buy a home?
MAPEX 2010 (Malaysia Property Expo) Exhibition
Date    : 22 October 2010 - 24 October 2010
Venue : Hall 2 & Hall 3 Foyer, Mid Valley Exhibition Centre
 Comment:
 Jom pakat serbu..Aku pun tgh duk cari umah ni.. Tapi tak dpt gi yg ni. 
 Nak balik Muar jumpa Erfan.

October 21, 2010

RUNAWAY BRIDE Ms Rozaliya : HILANG kini dah JUMPA


KRONOLOGI KES ROZALIYA MAT LAZIM (20 tahun):
13 Oktober 2010
- Rozaliya keluar bersama tunangnya, Mohd Helmi Mohd Noor, 24, untuk membeli kelengkapan majlis perkahwinan di bandar Kuantan.
- Selepas membeli-belah, Mohd Helmi pulang ke pejabat seketika kerana ada urusan penting untuk diselesaikan dan akan menjemputnya sekembali dari pejabat kira-kira jam 3 petang hari itu.
- Rozaliya menghantar sms kepada tunangnya ‘ada dua lelaki sedang mengekori’ dan ‘abang datang cepat, saya takut'
- Selepas itu Rozaliya tidak dapat dihubungi

19 Oktober 2010
Tindakan suspek cuba larikan diri curigakan bakal mentua
- Keluarga Rozaliya bingung tunang mangsa dikatakan cuba melarikan diri dan sukar dihubungi sejak semalam sehinggalah Mohd Helmi menjawab panggilan jam 5.30 petang, menyatakan dia berada di Johor Bahru.
- Apabila dihubungi semula adik Sabariah selepas itu, dia mendakwa berada di Melaka pula. 
- Mula lah episod SYAK WASANGKA TUNANGNYA terlibat dlm kehilangan Rozaliya..
 
20 Oktober 2010
- Mcm Magika! Rozaliya ditemui di Bukit Bintang! 
- Masih Hidup dan Selamat!
- Bekerja di 7elevan di BB (nasib pandai keja kat 7e, buatnya kena jual ke, jd mangsa mat rempit ke tak ke naya)

23 Oktober 2010
- Sah PUTUS TUNANG..m..

Moral:
1. Jgn tinggalkn tunang sorang2 ms shopping
2. Jgn tuduh2 tunang anak tu, walhal anak sendiri yg buat masalah
3. Jgn buat keputusan melulu, last2 kau dan keluarga kau yg malu
4. Jgn susahkan mak bapa, polis, org kampung dan warga Malaysia!
 

21.10.2010: LIGA JUARA-JUARA EROPAH UEFA


  • Manchester United vs Bursaspor:  Manchester menang tipis dengan 1-0 di tempat sendiri hasil jaringan Nani seawal minit ke-7. Gol tersebut hasil bola yang dihantar oleh Darren Fletche
  • Inter Milan vs Tottenham Hotspur: Tottenham bermain dengan baik walaupun gagal mendapat kemenangan di gelanggan lawan apabila tewas 3-4 kepada juara Liga Juara-Juara 2009/2010, Inter Milan. Bale (Tottenham) telah menjaringkan hat-trick
  • Barcelona vs Kobenhavn: Barcelona tidak menghampakan peminat setia mereka apabila Messi telah menjaringkan dua gol dengan keputusan tamat perlawanan Barcelona 2-0 Kobenhavn
Sumber: Uefa
Credit : Sharinginfoz

October 18, 2010

PANTANG LARANG ORANG MELAYU

Aku nk share skit ngan kawan2.Just kepercayaan masyarakat Melayu bertujuan mendidik masyarakat agar mengamalkan nilai-nilai murni dalam kehidupan. Bukan untuk dipercayai tetapi untuk dihayati mesej yang tersembunyi di sebalik  pantang larang yang telah diperturunkan secara lisan sejak zaman berzaman (ngan komen aku sendiri )..Click read more



October 15, 2010

** BAJET 2011 : SUKA @ DUKA??

[najib[5].jpg]
PARLIMEN, 15 Oktober 2010
BUDGET 2011 dah diumumkan dan antara BERITA GEMBIRA yg disampaikan oleh Datuk Seri Najib Tun Razak (Perdana Menteri merangkap Menteri Kewangan Malaysia) ialah government staff Gred 54 ke bawah dapat bonus RM500 (En Scott tahniah ya..sila jgn lupa saya dan Erfan) dan cuti bersalin 90 hari (swasta dpt gak ker?). Lagi berita sila click read more:

Chocolate lovers!! It's MALAYSIA Cocoa Chocolate Day 2010!!

Chocolate

Malaysia Cocoa & Chocolate Day 2010

  15 to 17 October 2010
Time: 10am – 8pm

Location
Hall 2 Mid Valley Exhibition Centre
Mid Valley Megamall
Kuala Lumpur

I’ll admit it upfront. Me and my beloved Mum are straight up, hard core chocoholic. It has been for years. For those who are just like us, there will be plenty of free samples to be eaten!!

This event is organized by Malaysia Cocoa Board. It will showcase all varieties of chocolate and products that are made from cocoa (oh how i cant wait!!!!)

Comment:
Cant describe with words!! 

October 14, 2010

PROTON INSPIRA - Smart guys get it

http://2.bp.blogspot.com/_Gfrqer9-4gQ/TLT_WvUJNCI/AAAAAAAAEro/UKHl9bFqUVg/s1600/proton_inspira01.jpg 
Wah..memang cantik !!  
Proton Waja replacement model : PROTON INSPIRA
 Starts from RM79,880 (1.8 manual)
Available in RED, WHITE, BLACK n SILVER
proton-p390a-02DSC_0696b
Dah open utk booking dgn deposit hanya RM1,000
As an appreciation to early birds, Proton offer 2 years (50,000km) free service package worth RM1,658 including parts and labor to the buyer who takes delivery before 31/12/2010.

Comment:
En Scott sibuk cari rumah, aku berangan lak nk tukar keta.. huhuhu..

Credit to paultan
Related Posts with Thumbnails

MUST CLICK

MUST CLICK
Easy and Quick SEARCH

d.u.i.t