RICH RICHER RICHEST!!!! ... Just with ONE click!!

March 15, 2011

SOLAT AKHIR WAKTU...


[solat.jpg]
Salam..untuk renungan.. sejak keja tempat baru ni, kadang2 ms tu rs terlalu cepat..sedar2 da kul 4.. solat Zuhur selalu nak2 dekat Asar.. tapi bila terbaca renungan ni, Astagfirullah.. takutnya.. Lepas ni InsyaAllah akan solat awal waktu..

Rupa-rupanya ada cerita kalau kita lewatkan sembahyang kita yea... Jika berpuasa amalan kita direct terus padaNya. Tapi jika bersembahyang ada posmen pula untuk hantar amalan kita padaNya

Kisahnya....-.Setiap kita ada malaikat. Malaikat yang hantar amalan sembahyang kita pada Ilahi. untuk sampaikan amalan kita dia melalui tol-tol di setiap lapisan langit dimana setiap penjaga tol, kroni malaikat juga. Jika sembahyang di awal waktu, tolnya "free". Sekatan tol tiada. Tiada "jem".
Malaikat terus sampaikan amalan pada Allah untuk dinilaikan. Tapi jika sembahyang di akhir waktu, tol free juga, tapi sekatannya MasyaAllah..-.

Di langit pertama, penjaga tol marahkan posmen kita, kenapa lewat poskan amalan kita. Merayu-rayu malaikat posmen kita minta diberi laluan tetapi penjaga langit pertama tidak heran. Dicampakkan amalan lewat sembahyang tadi ke bumi. Maka jatuh berderai, dikutip semula oleh malaikat posmen
kita. Satu persatu dikutip sambil terus merayu untuk kelapisan langit ke-dua.

Dilangit kedua, samalah juga, membebel la malaikat kerana lewat hantar amalan. Merayu lagi kawan kita tetapi tak dipedulikannya lalu dilemparkan amalan lewat sembahyang kita tadi. Jatuh berderai lagi, dikutip satu persatu amalan kita. Dirayu lagi untuk diserahkan amalan kita pada Tuhan.

Dilangit ketiga, La, kena basuh lagi malaikat posmen kita. Kenapa lewat hantar amalan tersebut. Tiada kompromi, terus dibaling amalan kita. Jatuh berderai amalan kita. Tak ade nilai dan tiada lagi dikutip dan dirayu lagi. Maka tak sampailah amalan kita kepada Allah. Seolah-olah kita tak sembahyang juga. Maka bersedialah kita menerima pembalasannya.

Tak didunia, diakhirat, hilang duit, hati risau, tender ditolak, ujian bertimpa-timpa.

Issh. Tak berbaloi rasanya kita buat amalan tapi tak sampai. Dahlah tu takde nilai, kena azab lagi nanti.

Ya Allah, ampunkan kami kerana lalai. Sesungguhnya Engkau Maha Pengampun lagi Maha Penyayang. Jadikan hati kami suka sembahyang di awal waktu. Gawatkan hati kami selagi kami tak segerakan; biarlah kami gawat di dunia agar kami tidak gawat lagi dihari akhirat kelak.

Amin.

4 REAL slim SHADY shout out:

Jiji-Fify said...

Alamakkk terkena jugak batang hidung sendiri.. astaghfirullahhh..

Jemput-jemput: Saat Aku Kau Pilih
Cari hadiah best untuk yang tersayang?

Aimmie Qistina said...

Emm..terkena jugakla..AKu pun selalu direct aje zohor-lepak ngaji jap kat surau..pastu terus asar pas azan...
Kena berubah ni..

Nur Qurratul Ain said...

Menarik <3

Zainurul Haffiza said...

tq share

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

MUST CLICK

MUST CLICK
Easy and Quick SEARCH

d.u.i.t